☆star★ のデコメ絵文字 ☆star★ のデコメ絵文字 ☆star★ のデコメ絵文字 تعریف اوتاکو ☆star★ のデコメ絵文字  ☆star★ のデコメ絵文字  ☆star★ のデコメ絵文字


اصطلاح Otaku، در مباحث فرهنگی راجع به فرهنگ معاصر ژاپن، به ویژه ژاپن بعد از دهه هفتاده

اما در یک تعریف مختصر، Otaku به فردی گفته می‌شود که عاشق انیمیشن ژاپنی (Anime، که با خطوط کاتا نوشته می‌شود و ساده شده کلمه خارجی انیمیشن Animation است) و کتب مصور ژاپنی (Manga، با خطوط هیرا یا کانجی) هستش و سرگرمی دیگه‌ای جز این نداره، اونها رو تعقیب می‌کند و نسخه‌های مجلات یا کتاب‌ها و فیلم‌ها را جمع آوری می‌کند.

با این حال، این تعریف، ساده سازی سبکسرانه‌ای از فرهنگی است که یک سبک زندگی خاص را ایجاد می‌کند.

در ژاپن، Otaku، در واقع یک نوع زندگی هستش. نوعی از زندگی که پیشتر، مردای جوون (و حتی میانسال) انتخاب می‌کردن و با استفاده زیاد از تکنولوژی‌های ارتباطی، خوندن مانگا، تماشای انیمه، شرکت در جلسات بحث انیمه با دیگر Otakuها، قرض دادن و قرض گرفتن نسخه‌های مختلف و بالآخره آرشیو کردن آنها مشخص می‌شد.

Otakuها سنتی رو در پوشش ایجاد کردند که امروزه به نام کوزپلی (cosplay) معروفه؛ اونها پوشش شخصیت‌های مطلوب خود در مانگاها و انیمه‌ها را ایجاد می‌کردند و با پوشیدن آن لباس‌ها در اجتماع ظاهر می‌شدن. حالا، دیگر Otaku یک سبک زندگی مذکر نیست. دخترها و زنان Otaku فراوانی وجود دارند و cosplay رواج زیادی در ژاپن دارد. در دیگر کشورها حتی فرهنگ دوری از آن نظیر سوئد، از رواج cosplay و اثر قوی مانگا در آنجا می‌توان نشانه‌هایی پیدا کرد، به طوری که در سوئد مسابقات cosplay برگزار می‌شود و بهترین costume جایزه می‌گیرد. با این حال، در فرهنگ ژاپن و فرهنگ غالب غرب، کلمه Otaku اغلب حامل کیفیت‌های منفی مانند انزوا و ضداجتماعی بودن است. متاسفانه.


خب این هم ی توضیح خیلی کوتاه و مفید حالا با یکی از علایق من آشنا شدید. برای دفعه‌ی بعد در مورد ریشه واژه و درجه بندی اوتاکو‌ها پست میکنم ک خیلی هم جالبه.